Viața 丨O călătorie înălțătoare în mod natural

2023-11-28

Anul acesta, turismul intern nu este doar fierbinte, ci sfârâie. Se pare că fiecare atracție turistică populară este aglomerată și fiecare hotel dintr-o zonă pitorească populară încarcă un dolar superior.

turnstile

O potecă șerpuiește de-a lungul unui râu și se îndreaptă către o peșteră carstică din zona pitorească Niangniangshan din Panzhou, provincia Guizhou. CHEN LIANG/CHINA ZILNIC

Pentru a evita să vă alăturați hoardelor de turiști — este o provocare, credeți-mă — trebuie să aveți răbdare și uneori să gândiți creativ.

Am stat acasă la Beijing în iulie și august, așteptând sfârșitul vacanței de vară. În septembrie, doi prieteni și cu mine am început să ne gândim să găsim un"misto"loc pentru a face o excursie de patru sau cinci zile pentru a ne apropia de natură și a ne recăpăta rezistența, care fusese consumată de căldura intensă a verii.

Situate pe platoul Yunnan-Guizhou, cele două provincii de sud-vest care ne-au atras atenția au oferit clime mai răcoroase.

Am fost în provincia Yunnan de multe ori, inclusiv o excursie la începutul acestui an, așa că provincia Guizhou a câștigat la sorți.

Dar unde în Guizhou? I-am cerut niște recomandări unui prieten botanist, care a petrecut o lună acolo la începutul acestui an culegând exemplare. El a menționat Chishui, Xingyi și Panzhou.

Chishui este mai popular decât Xingyi. Eu și prietenii mei nu am auzit niciodată de Panzhou. Deci s-a hotărât; am vizita Panzhou. După câteva cercetări suplimentare, am descoperit că Panzhou se învecinează cu Xingyi și se poate ajunge ușor cu mașina din capitala provinciei, Guiyang.

După Panzhou, am putea vizita Xingyi în drum spre Guiyang.

Așa că trei dintre noi am zburat în Guiyang din orașe diferite, ne-am întâlnit, ne-am luat mașina de la aeroportul Longdongbao și am condus la Panzhou.

security gate turnstile

Flori sălbatice înfloresc pe malul râului Qingshui pe fundalul Podului Qingshui și a două cascade. CHEN LIANG/CHINA ZILNIC

Luând drumul mare

Mi-a plăcut foarte mult să conduc în Guizhou. Fără ieșire la mare și cunoscută pentru formele de relief carstice extinse, provincia s-a dezvoltat rapid în ceea ce privește infrastructura de drum expres în ultimul deceniu.

Până la sfârșitul anului 2021, rețeaua de drumuri expres din provincie a depășit peste 8.000 de kilometri. Călătoriile pe autostradă s-au triplat de la 2.630 km în 2012 la 8.010 km în 2021, iar acum ocupă locul cinci în țară. Aproape jumătate din cele mai înalte 100 de poduri din lume sunt situate în provincie, potrivit guvernului provincial.

De la Guiyang la Panzhou, un județ din colțul de sud-vest al Guizhou, drumul a fost aproape complet pe autostrăzi și, cu siguranță, am traversat unele dintre podurile de mare altitudine.

Era greu de spus când conduceam pe un pod, deoarece multe secțiuni ale autostrăzilor din Guizhou sunt înălțate, dând o senzație de plutire deasupra solului.

Pe măsură ce traversam autostrăzile, am întrezărit adesea vârfuri carstice maiestuoase, cu grădinile înalte ale multor orașe apărând dedesubt.

Prin geamurile mașinii, vedeam ocazional nori trecând grațios, adăugând o notă de frumusețe eterică călătoriei noastre. Am întâlnit puține vehicule și a fost o provocare să menținem sub limita de viteză. După aproape patru ore și peste 300 km, am ajuns în orașul județului Panzhou.

Turnstile gates

O specie de crizantemă sălbatică în plină floare pe Muntele Laohei din Panzhou. CHEN LIANG/CHINA ZILNIC

Ne atingem interesul

Era greu de crezut că o cameră standard într-unul dintre cele mai bune hoteluri din Panzhou avea prețul de doar 210 de yuani (29 USD).

Cina, oală cu carne de vită proaspătă la un restaurant din apropiere, a fost de o valoare excepțională și foarte gustoasă la 180 de yuani. Carnea de vită era fragedă, iar sosul, care includea pastă de ardei iute, era picant și aromat. Înmuiată în sos, carnea de vită a fost delicios de delicioasă.

Micul dejun într-un magazin cu tăiței de orez din apropiere a fost, incredibil, și mai bun. Doisprezece yuani vă vor oferi un castron de tăiței de orez fie în supă de vită, fie de pui. Am cheltuit încă 10 yuani adăugând un ou și o pulpă de pui.

Ne-am îndreptat spre Muntele Laohei pentru a fi întâmpinați de un peisaj de dealuri, chiar în spatele orașului de județ, și turbine eoliene care își desfășoară senine treaba.

Pentru a găsi drumul în sus, trebuia să căutăm Laoheishan Wind Farm în aplicația de navigare. Drumul îngust și șerpuit este proaspăt asfaltat, dar ușor de parcurs și cu puține vehicule.

După 40 de minute, am ajuns pe creasta Muntelui Laohei.

Vârfurile dealurilor sunt surprinzător de largi și plate, cu pante stâncoase care înconjoară pajiști înierbate. Tufișuri dese cresc rampante pe versanți. În septembrie încă mai înfloreau multe plante sălbatice, inclusiv o specie de arbust rododendron cu flori mari, albe și cel puțin trei specii de impatiens cu, respectiv, flori galbene, albe și roșii.

Pajiștile, oferind vederi panoramice ale văilor, satelor și orașului de la poalele dealurilor, sunt locuri ideale pentru campare și picnic. Localnicii știu asta și mulți pot fi văzuți alergând standuri care mărginesc drumul, închiriind corturi sau echipamente de grătar.

Probabil pentru că era o zi a săptămânii, afacerile lor păreau destul de lente.

Ne-am plimbat în jurul mai multor pajiști de pe deal și am urcat pe trei sau patru platforme de turbine eoliene pentru a ne bucura de briza răcoroasă și de priveliști frumoase înainte de a ne îndrepta spre zona pitorească Niangniangshan după-amiaza.

După o oră de mers cu mașina am ajuns și ne-am dat seama că, ascunsă într-o vale întinsă, zona pitorească are multe atracții, inclusiv un parc montan la care se poate ajunge cu telecabina, câteva peșteri carstice, doline și o stațiune termală. Este nevoie de două sau trei zile pentru a explora.

Am optat să plătim în schimb taxa de intrare de 20 de yuani de persoană pentru a vedea un râu curgând dintr-o peșteră carstică de-a lungul unui traseu întortocheat pe malul abrupt al râului. A fost o drumeție plăcută de două ore, umbrită de stâncile carstice abrupte și copacii îngroșați.

Apoi am condus două ore până la Xingyi, în partea de sud a Guizhou.

Punct de vizualizare

Se pare că fiecare vizitator al Xingyi va merge în Canionul râului Maling, o zonă pitorească la nivel național, la doar 5 km de orașul la nivel de județ, cunoscut pentru mai multe cascade care scad din stâncile carstice. În timp ce luam micul dejun în hotelul nostru, am auzit alți oaspeți vorbind despre parc.

Am plănuit să vizităm râul Maling și o parte din canion, dar nu și parcul. Ne-am îndreptat către râul Qingshui, partea superioară a râului Maling și Canionul râului Qingshui, la aproximativ 40 de minute cu mașina de Xingyi.

Era pustiu, deoarece am putut conduce direct la un punct de vedere cu vedere la râu și patru cascade care se prăbușeau pe o stâncă acoperită de ferigi de un verde adânc. A fost izolat și nu ne-a deranjat nimeni.

Singurul dezavantaj este că se pare că nimeni nu are grijă cu adevărat de loc, deoarece gunoiul era împrăștiat în apropiere.

Din punctul de vedere, am putut vedea cele patru cascade căzând zeci de metri în râul curat, care era străbătut în stânga de un pod de cale ferată.

Din când în când, un tren ieșea dintr-un tunel pe pod, înainte de a dispărea într-un alt tunel.

Există o scară de piatră care coboară spre malul râului, care se află la aproximativ 100 de metri sub punctul de vedere. Acolo am putut privi în sus pentru a admira două cascade.

Scena a fost cu adevărat spectaculoasă!

Mai târziu, am constatat că Podul Qingshui, lung de 360 ​​de metri și stând la 183 de metri deasupra râului Qingshui, era cel mai înalt pod de cale ferată din lume când a fost dat în folosință în 1996. Am mers până la el, dar un lucrător feroviar ne-a spus că vizitatorii nu sunt permis pe pod.

Am vizitat apoi Jianxiequan, adică"gheizer", la marginea orașului Xingyi, o altă zonă pitorească liberă, după-amiaza.

Ascuns într-o pădure mică, gheizerul țâșnește dintr-o crăpătură de piatră pe un versant carstic, creând un pârâu întortocheat. Se varsă într-un iaz cu mulți pești mari. Există o potecă de piatră în jurul iazului, cu pavilioane și poduri în picioare lângă apa limpede a izvorului. Apa se varsă apoi într-un râu care se curbe în jurul câmpurilor de orez. Peisajul este destul de idilic și frumos.

În drum spre Guiyang, am ajuns la intrarea unei atracții la nivel național, dar am decis că, după căile navigabile ascunse ale Xingyi, râul Getu din orașul Anshun era puțin prea mare."curentul principal"pentru gusturile noastre.

Reporter: Chen Liang

Obțineți cel mai recent preț? Vom răspunde cât mai curând posibil (în maxim 12 ore)